Ayuh Ke Masjid Negara Untuk Pemansuhan PPSMI

Hari ini kalau nampak banyak sekatan jalan raya oleh Polis jangan terkejut, bukan Hindraf, bukan Anwar Ibrahim punya pasal, tapi sebab ada perhimpuan untuk memansuhkan PPSMI - Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris.
Ini perhimpunan Halal.Dah dapat permit polis.Jadi kalau pergi pun tak kena tangkap.Asalkan jangan pergi bawa molotov cocktail sudah la.
Kalau ikut agenda,GMP - Gerakan Mansuhkan PPSMI- akan bergerak dari Masjid Negara menuju ke Istana Negara untuk serahkan memorandum untuk mansuhkan PPSMI pada pukul 2 petang iaitu waktu piawai untuk rakyat Malaysia berdemonstrasi.
Ok, kalau nak pergi dinasihatkan pakai baju putih, sebab itu warna rasmi GMP.Jangan pakai warna merah sebab itu warna rasmi Hindraf.
Harap-harap kalau Agong terima memorandum dan baca sendiri, mungkin dia boleh mansuhkan PPSMI ni.


Ulasan

  1. PPSMI adalah satu usaha untuk memurtadkan Melayu, menjadikan Melayu tidak cerdik kerana mereka tidak perlu lagi untuk menterjemahkan semua terma-terma Inggeris dan ianya 'membunuh' bahasa Melayu walaupun orang Melayu sekarang ini lebih gah bertutur dalam loghat negeri/daerah atau bahasa pasar.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular