Tentang Syurga Adalah Di bawah Tapak Kaki Ibu.

Oleh kerana pengunjung blog Abg KWSN amat sedikit sekarang akibat kurangnya penulisan anarki, Abg akan menulis setiap karangan abg dalam bentuk point form, dengan harapan pengunjung blog Abg KWSN tidak bosan.

1. Tahukah anda bahawa pada konvokesyen Universiti Malaya bulan Julai ini, tiada Anugerah Dekan Diraja akan diberikan kepada sesiapa pun. Sebabnya adalah tiada seorang pelajar pun yang mencapai PNGK yang ditetapkan. Ini kerana semua kertas peperiksaan akhir semester dinaikkan grafnya untuk meningkatkan ranking UM dalam ranking universiti terbaik dunia. Sebab tu sekarang UM dah kembali ke tangga 32 dalam ranking universiti dunia. A blessing in disguise orang putih cakap.
Soalan : Tahukah anda siapa yang dapat Anugerah Diraja 2 tahun lepas?
Jawapan : Abg KWSN.

2. Semasa menulis karangan ini, telinga abg berdengung akibat duduk terlalu dekat dengan speaker di gig RATATAT.
Trivia : Abg yakin hampir 99% pelajar kursus Ijazah Matematik Statistik tak tau apa itu RATATAT walaupun mereka tahu apa itu Quantum Equilibrium.

3. Tak tau kenapa, tapi walaupun Manchester United kalah pada final Champions League, abg tak rasa kecewa sangat. Kalau orang bahan pun tak memberi kesan apa-apa.

4. Abg memang minat dengan Zee Avi sekarang. Suara dia lebih kurang suara abg versi perempuan. Memang merdu, atau lebih tepat lagi gemersik. Kalau nak dibandingkan antara Yuna dan Zee Avi, pejam mata abg akan pilih Zee Avi.

5. Sekarang abg dah boleh tidur. Tapi ada complication pulak. Ada masalah yang lagi besar dari masalah tak boleh tidur dan ianya memang tak kelakar langsung sebenarnya.

6. Beberapa minggu lepas ibu abg ditemuramah di televisyen.Abg tonton temuramah tersebut bersama pensyarah abg semasa minum di kafeteria kolej. Selepas menonton rancangan temuramah tersebut, pensyarah abg cakap bahawa ibu abg adalah "Supermother". Abg cuma senyum.If only you know her better....

7.
Semalam merupakan hari jadi Abg. Terima kasih kepada semua ucapan.Moga-moga diberkati Tuhan semuanya.

8. Filem Angels & Demon memang bodoh. Kalau dah tonton filem ini sila baca novelnya, kalau dah baca novel jangan pergi tonton filemnya dan kalau dah pun terbeli tiket untuk filem ini, jangan baca sarikatanya. Memang tak memuaskan langsung. Kalau nak pendekkan cerita, kenapa kena tukar babak-babak penting jadi lain ?

9. Amboi boring sungguh pagi ini.Jomlah berhenti setakat ini sahaja.

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular