Tentang Betapa Mudahnya Mendapat Liputan Akhbar Di Kawasan Perumahan Mewah

Takziah kepada semua mangsa kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa.Memang kesian,bencana alam macam ni memang tiada siapa boleh duga bila nak jadi.Tapi memang boleh diduga akan jadi kalau dah buat rumah besar istana kemayan dekat lereng bukit.
Masuk hari ni, dah 3 hari berturut-turut kejadian ni jadi muka depan.Memang patutla.Memang satu kejadian yang serius di peringkat nasional.Tapi kadang-kadang terfikir juga,kenapa kejadian yang serupa ataupun lebih teruk daripada ni,tak mendapat liputan yang sama oleh media.Kenapa kerajaan tak bersungguh-sungguh nak bantu dan kenapa wartawan tak berkejar-kejar sangat.Contohnya kejadian di Kampung Berembang,bukan takat 14 buah rumah, tapi satu kampung dengan masjid pun tertimbus.Tak ramai pun orang yang tahu,cuma wartawan Malaysiakini saja yang pergi buat liputan dan temuramah penduduk kampung.Kenapa ramai yang tak tau pasal ni?
Jawapannya senang, sebab semua rumah di Kampun Berembang dibuat dengan zink dan papan dan dinamakan Rumah Setinggan manakala 14 buah rumah yang ditimbus tanah di Bukit Antarabangsa tu dibuat dengan konkrit dan kayu yang mahal-mahal lalu dinamakan Banglo.

Ulasan

  1. aku amat setuju! tapi masalah ni ayik berlaku dan diorg x pernah belajar!

    BalasPadam
  2. Betul tu bro!
    Kalau tengok berita semalam, siap ada mangsa tu boleh tengking ADUN dan dipertua MPAJ sebab tak tolong dia dan family angkat beg.
    Pala bapak dia la! ingat semua orang kat situ kuli dia ke?

    BalasPadam
  3. yeap.
    saya suka entri abg kawasan yg ni.
    sbbnye org2 "berada & kaya raya " macam diorang ni tak pernah kena musibah,and when times like this jadi pun,yet they are still arrogant.it's an act of God(if they recall),and thus nobody sees this coming,so they should just stop the blame game.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular